יום ראשון, 31 במרץ 2013

כיצד לקנות עץ בר קיימא?



זאת המחויבות שלנו כצרכנים לבחור במוצרים שעוזרים להגן על הסביבה למען הדורות הבאים. לא, זה לא קשה בכלל ולפחות אחר כך תוכלו לישון בשקט בידיעה שתרמתם ולו במאט לעתיד הסביבה.
ראשית צריך להבין קצת יותר לעומק את המשמעות של "בר קיימא" כאמור ניצול משאבי הטבע תוך כדי שימור המשאבים והסביבה לעתיד הקרוב. להבדיל מעקרונות של ארגונים ירוקים שונים המתנגדים בחריצות להרס הסביבה פיתוח בר קיימא דוגל בחיים המשתלבים עם הסביבה באופן מושכל והוגן.
הוראות לצרכן:

עץ במבוק נחשב לאמיד ובר קיימא
עץ אלון בר קיימא
עץ אלון בלתי גזום
1.      הבינו מה הופך סוג מסוים של עץ לבר קיימא: תלוי כיצד מגדירים בר קיימא בהקשר לעץ. במבוק זו דוגמא מובהקת לעץ בר קיימא מכיוון שהוא מתחדש וגדל מהר, עץ אלון וליבנה נחשבים גם הם לברי קיימא כל עוד חברות הכרייה דואגות לשתול עצים חדשים בהתאם לאלו שנכרתו.

2.      קרוב לבית זה טוב לסביבה: עצים שצריכים לעבור דרך ארוכה בכלי תחבורה או שינוע (משאיות, אוניות, רכבים) עד שיגעו לישראל/לביתכם גורמים לצריכה גבוהה יותר של משאבים מזהמים כגון דלק, מים, שמן, חשמל וכו.

עץ אורן מטופל - לא בר קיימא
3.      התהליכים שהעץ עבר: בדקו כיצד טיפלו בעץ, התהליכים שהעץ עובר יכולים להכריע אם הוא נחשב לבר קיימא או לא. עץ שעבר עיבוד או טיפול כימי (כמו עץ האורן עם הגוון הירקרק שעובר טיפול נגד מזיקים והסביבה). עץ שעבר ייבוש טבעי נחשב לידידותי יותר מכיוון שצרך פחות אנרגיה ומשאבים מהסביבה.

4.      ירוק בנשמה: מפעלי עץ או ספקים רבים מאמצים את "הטרנד הירוק" וממתגים עצמם כירוקים אבל הם לא בהכרח באמת ירוקים. יצרן יכול לתרום כסף לארגון ירוק או לשיקום יערות רק בכדי לרצות את לקוחותיו או אותנו הצרכנים.

עצים רכים: העצים הרכים אינם בהכרח רכים הם מה שמאפיין אותם כברי קיימא הוא קצב גדילה מהיר וצמיחה אנכית המאפשרים ניצול מכסימלי של העץ, הם גדלים בחוות עצים. בארץ הנפוצים ביותר הם האורן לסוגיו והסידר.
עץ סידר (עץ רך)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה